gnällfis!

Japp, min syster är en riktig gnällfis som bara gnäller om uppdatering på min blogg. Som att det gör det roligare att blogga? Har du inget annat för dig än att läsa min blogg? dah!! ;) Haha, självklart är jag glad att ni läser min blogg, men jag kommer slå en på fingrarna med en linjal om ni fortsätter gnälla om uppdatering!!

Idag kommer Paulina Entin hem. Allas våran Lina som har flyttat till Gbg där hon går ridgymnasium. Läs henens blogg, den är riktigt bra www.yrettt.blogg.se trots att hon har tagit bort alla inlägg som hon skrev innan hon flyttade. Förresten, ni bloggexperter; Kan någon förklara hur man länkar på riktigt? Jag vill att Linas bloggs länk ska synas under hennes namn Lina och inte som en utskriven adress. förstår ni? Alltså man ska kunna klicka på "Lina" för att komma till hennes blogg..

Ihelg åker jag till Norge och Jontes pappa, det ska bli skitkul!! Jag lär ju dock skämma ut mig 1000 gånger men det hör väl till!
Första gången jag träffade John (papin, alltså) var i Norge och han bjöd mig på en hamburgare. Han frågade också om jag skulle ha chips till och det ville jag ju inte, det var ju helskumt tyckte jag! Jag fick min hammis och tog en tugga, och ännu en men inga fler. Norges hamburgare är inte gjorda på nötkött kan jag ju säga. plus att de är grovmalda utan hvete! Och inga chips hade jag ju tagit, dumma jag som i den stund kom på att det betyder pommes!! Så där satt jag och surade över min kräsenhet.. Roligt första intryck jag måste ha gett va?

Det är väldigt fint i Norge också. Där familjen Andersen/Nordli bodde när jag var där sist var det helt underbart! En riktig drömplats att ha sitt hus på. När jag tittade mot söder var det hav, stenhällar, sand, snäckor och krabbor(bara döda krabbor, men ändå. dom var rosa!)  så långt ögonen kunde nå. Vi gick ofta där och plockade både stenar och fina pinnar. Norrbaggarna tyckte nog att jag var lite knäpp men jag förklarade att snäckor är lika med utomlandskänsla för mig och att jag inte ser sån natur så ofta. Vände jag mig om, mot norr, möttes jag av höga berg och nedanför dom kor och får som betade överallt, fina ladugårdar och sånadär gulliga hus! Jag antog att det säkert är skitdyrt att köpa hus där pga. det perfekta läget men icke, tydligen är sånt vardag i norge!

Och vet ni vad som kommer hända på måndag!? Jag ska hoppa Sockan! Hoppa! Sockan!!
Bea är så snäll och ger bort sin hopplektion till mig så jag får rida storhäst igen och hoppa lite. Men hon hade ett krav också, och det var att jag måste rida Sockan. (Hennes favvohäst, för er som inte vet) Inte mig emot då jag kommer ihåg att han var riktigt kul att hoppa och dessutom gjorde det mesta själv, kan vara behövligt då jag är lite ringrostig.. hrm.. Dock kommer det inte bli någon lätt match, är ju van vid lillplutten :)

So long, och kom ihåg; inget gnäll för då är jag en snäll! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

fasen nu var du för snabb att läsa, du missade ju min illustration av händelsen! De var precis så som du tänke som det gick till!

2009-09-15 @ 15:54:26
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Annie

Hurru sketna lill syrra.. ;) En blogg är till för att uppdateras ofta, annars kan lika lägga ner ;) Sug på den!

2009-09-15 @ 18:05:45
Postat av: Ehum!

Alltså nu har det snart gått två veckor sedan du uppdatera, ska du komma med din lilla linjal nu när jag gnäller, mohahahaha! Om jag är en gnällfis är du en segfis. Släpp ut den där fjärten och börja skriv! ;D

2009-09-28 @ 22:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0