Think pink!

Vilket härligt väder det är ute! +2 grader, solsken, takdropp och alldeles snövitt :) Lovely! Igår var jag dock inte lika glad över snön. Jag skulle ju till tandläkaren vid kl 13 och det var ca 15 cm cnö överallt på vägarna. Min bil har inga vinterdäck utan bara året-runt-däck, dvs utan dubbar. Så när jag hoppade i bilen körde jag så försiktigt jag bara kunde, som en riktig kärring. (tänk er att jag typ hänger över ratten, har stolen alldeles för långt fram och en lite bekymrad min) Jag var nära döden 3 gånger innan jag tillslut kom 1 minut försent till tandläkaren.

1. min bil svängde inte fast den skulle, vilket resulterade i att jag bara var någon cm från att glida in i en ny volvo. Tur att det hann lägga i backen och sticka fort som fan!

2. Samma sak hände igen och än en gång fick en bil backa bort från mig.

3. Jag tänkte att nu jääävlar ska jag komma igenom rondellen utan att nästan krocka. Jag kröp fram i ettan, kröp saktare än i de två andra alltså. Bilen svänger inte alls utan jag glider rakt in i statoil-rondellen i gve i ca 3 km/h. Allt går i slowmo och jag väntar bara på en duns som ska komma när vi glider in i björken framför oss. dunsen kom, dock inte från björken utan från nåt annat men jag vet inte vad. Jag lägger i backen och tacka vet jag 4wd för snabbt och smärtfritt hade jag backat ner från rondellen. 

PUH!! Nu ser jag snön som en fiende och alla rondeller borde sandas innan det faktiskt sker en krock eller dikeskörning. lyckostar, ni med ABS!! 

Förresten, Annie, jag fotade lapporten för din skull faktiskt =)

före...                                                                    ...efter!! 
                                         
Titta nu vad frän jag är, det blev ingen räls i underkäken ännu men jag är glad ändå ;)


Tack Lena för att du beskrev hur jag skulle länka! :) 

hejsvejs!
 

Kommentarer
Postat av: m-a

Åh vad fin du blev i munnen :)



Hoppas jag inte hamnar bakom dig på vägarna, när man inte själv är en så säker förare. Hahaha.

Jag hade jättekul i helgen förresten. Tack för sällskapet :P

Manson ställde in pga "ändringar i turnéplanen" eller nåt annat dåligt.

2009-10-08 @ 14:56:28
URL: http://henell.blogg.se/
Postat av: Bea

JAG ÄLSKAR DIN ROSA LOOK!

Och jag har också varit på väg in i en annan bil igår! Tappade greppet i s-kurvan vid gropen och kom över på fel väghalva, fick möte, försökte svänga. sladdade tillbaka och upp på trottoaren och sen in på en annan väg! Sen vågade jag inte köra tillbaka till den större vägen utan körde vilse på malmsta istället, haha. Lät säkert himla luddigt det här, men får förklara bättre IRL senare ;)

2009-10-08 @ 22:29:24
Postat av: Lena

Jag är då inte rädd att hamna bakom dig på vägarna, fast framför vet jag inte om jag vill vara haha ;) Första vintern med körkort för dig, du har i allafall bättre bil än jag hade så du kommer nog klara dig rätt bra trots dina däck. Jag hade en bakhjulsdriven sierra och jag var både i diket, i fel vägbana med nosen mot trafiken samt snurrade X antal varv på vägen.....så jag kan bara önska dig lyckla till!!



Snygga rosa gadds du fick =)



2009-10-09 @ 10:21:48
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Annie

Ja tufft med rosa, jag gillar ju som den färgen ;)



Haha ja jag minns den vintern då lena hade sierran :)



Ska lägga upp bilder snart. så jobbigt när jag är utan egen dator. men hoppas på att kanske kunna tatag i det imorrn. en heeeelt ledig dag :) förutom matshopping och städning :P

2009-10-10 @ 23:27:36
Postat av: Annie

ok, think pink har varit uppe ett tag! Att jag alltid måste tjata för att vi ska få läsa ngt mer om dig och ditt liv!

2009-10-17 @ 11:04:41
Postat av: Lena

MikHaela UppdatHera!!

2009-10-18 @ 15:42:58
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Annie

Hmm de d'r bilderna på tandställningen ger mig idén att vi måste måla hak-gubbar när jag kommer hem. Sååå kul! Påminn mig!

2009-10-29 @ 12:59:21
Postat av: sara

uppdatera nångång :D väntar ju på de :D Kramar!!!

2009-11-23 @ 20:32:18
URL: http://saraskum.blogg.se/
Postat av: Annie

Ny blogg! Se adressen!

2009-12-09 @ 12:48:19
URL: http://annieslycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0