-1.4 och halft snöstorm :)

Har nyss sprungit ut till brevlådan i jakten på post, väntar spänt på att det senaste numret av Islandshästen ska dimpa ner i lådan. Anledningen är att den ska innehålla en diskussion huruvida viktbärande en islandshäst är. Spännande tycker jag då jag anser att att de inte alls är starkare än andra ponnyer i samma kroppstyp, särskilt inte med dagens avlande av sport-isisarna som jag kallar dem. Då jag vet att några av mina läsare är hästmänniskor(här är även du inkluderad, syster) och vissa rider islandshästar(här också) så får ni gärna komma med era åsikter!

Min marsch till brevlådan gick inte som väntat. När jag öppnar dörren blåser den nästan iväg och snödrivor blåser in i hallen. inser snabbt att mitt skoval, foppisarna, inte var så smart. Plumsar till brevlådan i motvind och ser endast 2 cm framför mig, resten är vitt. (jag gillar att dramatisera) Väl framme vid den bruna lådan är jag rosig om kinderna och det droppar snor från näsan, alldeles andfådd av plumsandet. Öppnar locker och till min besvikelse är lådan tom. TOM!! Hela färden till brevlådan i onödan. Bara att plumsa tillbaka hela långa vägen, tömma huset på drivsnö och sila ut snön genom hålen i mina foppisar. Bara för att göra om nästa rutt om en timme. Fel att ha ett brevinkast!? 

Anyway, (som Joel brukar skratta åt) Välkommen vinter, har saknat dig liiite :)

Har god lust att slänga upp en snöbild till Annie nere i fjollträsk men tydligen är henens inkorg redan översvämmad med såna bilder så jag låter bli. Men bli inte besvikna, ni ska få bilder ändå!!


 
Jag och Jona hos Emma, tyvärr har jag ingen bild på henne :(

Helgen var ganska okej faktiskt. Lördagen var jätterolig men kort. Jag glömde mitt leg hemma så jag besökte Manuella för ovanlighetens skull, blev bjuden på pizza, for hem vid 23 och gick i sängs med en stor kopp varm oboy och massa grädde så jag var nöjdast!!  Det var skitkul att umgås lite med Emma, våran angelpower dör aldrig. Och visst kände vi av Lenas frånvaro, är inte van att vara med Emma utan Lena.

Emmas blogg, där finns även en bild på mig från sminkningen www.henell.blogg.se 
Kan fortfarande ingen förklara hur man gömmer länkarna bakom t.ex namn? Jag vill att man ska kunna komma till t.ex emmas blogg genom att klicka på hennes namn. HELP!!




 
En ganska så dålig bild på lapporten, fotad när vi åkte från Norge.


Nu ska jag ta och borsta gaddarna, ska till tandis. resultatet får ni se ikväll om ni har tur ;)




Kommentarer
Postat av: Lena

Åh vad härligt att höra att du kände av min frånvaro =) Blev jättesugen att fara ut när jag hörde att ni skulle, men jag hade besök och en film på g...men de kommer väl fler tillfällen!



Såhär länkar du direkt på namn! Om jag ska länka till din Blogg så skriver jag t.ex "Kolla in Mickans blogg", sedan markerar jag "Mickan" och klickar på länkkrusidullen (kedjan,till höger om html), då kommer det upp en ruta där du fyller i adressen du länkar till och så fyller du i NAMN på länken. Det som du fyller i som namn är vad som visas på bloggen! Klartt!

2009-10-07 @ 13:13:00
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Annie

Jätte fin bild på er båda. Hoppas till sommaren att jag kan vandra kring lapporten och måla av den. Har jasg alltid velat.



Hihi, det lät verkligen som att du gjorde en emil när du gick det brevlådan, När emil fick köra i snöstormen med häst och släde när stackars drängen blitt sjuk (vad heter drängn?). Fast skillnaden är att du hade max 7 meter...

2009-10-07 @ 16:26:31
Postat av: Bea

Eftersom att du redan vet vad jag tycker om det där med viktbärande, så orkar jag inte återge det, men tänkte ändå att en liten kommentar skulle sitta fint ;)

2009-10-08 @ 22:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0