Tjusningen med Norrland, hjälp mig nu!!

 Ja, nu är det så att min kära syster och hennes Stefan bor nere i Stockholm mot hans vilja ungefär, för att Annie var såååå leds på allt som Gve innebär. Så steffe sade; Ok, baby, let´s get into Sthlm for a year or so. everything for you! Sagt och gjort! Nu har det snart gått ett år och Stefano vill flytta upp igen med inte Angelo, hon har liksom glömt bort tjusningen med Norrland! (tjusningen med gällivare ids jag inte skriva, låter lite som en vit lögn)

Kan inte ni, mina 125 700 bloggläsare hjälpa mig att komma på bra grejer med våran vackra region i norr? Hon behöver lite pep-talk för att hennes fingrar förhoppningsvis ska börja klia av längtan hit upp! Lets make a list;

1. Det är nästan ingen stress här! Alla tar sin tid, största stressen inträffar på kinesen vid lunchtid typ..
2. Våra somrar är ljusa och vackra! Visst, 100 myggor på skallen och 250 knott i öronen, men hellre det än 1 fästing!
3. Våra vintrar behöver jag inte ens beskriva. Vem föredrar inte en vit vinter med snöflingor framför en grå och regnig?
4. Många gör lite som de vill här uppe, skotern till grannen och fyrhjulan till sandviken, det kallas frihet.
5. Här uppe blir man av lite segare virke. Vetenskapligt också, enligt någon undersökning är vi från nordliga breddgrader kortare än genomsnittet men får grövre benstomme för att klara klimatet. Kanske stämmer...?
6


Kommentarer
Postat av: Bea

6. Det är lättare att köpa billiga hus med mycket tomt här uppe :) I södra sverige får man betala miljoner för en typ "lantgård" och här betalar man kanske halva priset :)

2009-05-30 @ 15:51:38
URL: http://linneacatharina.blogg.se/
Postat av: pau

7. Människorna här är bara allmänt sköna!

2009-05-30 @ 18:16:38
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: mickan

Ja, alltså jag hade ju 11 punkter men fittblogg.se lyckas alltid fixa till det...

2009-05-30 @ 23:57:52
Postat av: Anonym

125 700, hah:P

2009-05-31 @ 16:32:52
Postat av: Annie

Thanx Sis, men känns ändå lite motigt att flytta upp permanent igen. . Får se om det känns bättre nu efter två veckor där uppe.



Låt mig gissa, din fästman som skrev "125700, hah:P"?

2009-05-31 @ 22:49:41
Postat av: Mik

Nej, det är inte han som har skrivit det :P

2009-06-01 @ 17:24:14
Postat av: Annie

Well, uppdatera igen my friend. T.o.m jag har ju kommit igång med min blogg och håller den hyfsat uppdaterad, men du är som en mulåsna. Seg och sur ;) (winegummi sour kanske.)

2009-06-03 @ 10:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0