En symaskin och ponny

Idag har jag köpt en balbiljett så jag kan gå med min Jonte. Dock är det lite trist för Sannes del men jag tror att hon förstår. Har beställt tyg och skor nu, för er som inte vet så älskar jag att sy och det hade varit skam om min balklänning inte var sydd av mig! Vill ni att jag ska lägga upp bilder på klänningar jag sytt sedan?
  • Min nya symaskin! :)

Nina åker utomlands imorgon och det betyder att ansvaret över lilla Ljuffe är helt i mina händer i en hel vecka :) KUL!!
Ljufur är ju min halvfoderhäst. I början skötte jag honom, men när det kom på tal att han kanske skulle säljas stod jag inte ut med den tanken och gjorde det bästa av situationen. Mamma fick välja mellan en halv häst elIer en hundvalp, och även hon är ju betuttad i Ljufur så det var ett enkelt val! I framtiden, när jag tjänar egna pengar, köper jag honom gärna för han är som klippt och skuren för mig. (Det är ju något speciellt med ponnys!)

Trots att jag ofta får elaka och spydiga kommentarer om honom; fet isis, outbildad, liten och opropotionerlig(stort huvud), lat m.m så gillar jag honom verkligen och kommer på hur felbedömd han är!! Visst, det stämmer att han är fet, men liten och lat!? Njae, han är stor för att vara islandshäst.

Fick höra här om veckan att islandshästar i allmänhet är dåliga och inte kan någonting. Det stämmer inte! Tänk, vi har oftast 5 gångarter att hålla reda på och de gångarterna tjorvar till för varandra väldigt mycket. Det gör dem i sin tur väldigt svåra att rida och de flesta är extremt känsliga för sätet, då dom lär sig att byta gångart om man ändrar position litegrann. Det gör det svårt med särskilt galoppen. Ljufur kompenserar däremot med en stadig trav plus att han är väldigt mjuk i sidorna, mjukaste jag kan komma ihåg. Så snälla, se till att ni har ridit en islandshäst innan ni yttrar er om dem nästa gång!

Ljufur från Brattfors, 145 cm och stort huvud men älskad ändå!

Kommentarer
Postat av: Lino

Så söt du är mickan! Och jag håller som sagt med dig helt och fullt om isländshästar, man ska inte trycka ned dem om man själv aldrig suttit på en. Jag menar 5 gångarter, hallå? Vi vanliga halvblodsryttare har ofta svårt att hålla koll på 3. Ni gör ett grymt och galet bra jobb så att säga.



Lägg gärna ut bilder på klänningarna du sytt, de är ju så fina! :-)

2009-05-14 @ 12:10:40
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: Sanne

jaa det var tur:)

2009-05-14 @ 17:07:22
URL: http://justwordsfrommyheart.blogg.se/
Postat av: Jonte

äh isisar är feta och odugliga ponnysar som hör hemma i skogen om dom nu inte fastnar mellan träden ;)

2009-05-15 @ 19:35:11
Postat av: Annie

Jo jag har inte hunnit prata desto med mer dig och mor men då fick ni höra av moster :)



Haha den där bilden ger inte Ljuvurs huvud direkt rättvisa, från den vinkeln blir det ju större än det är :) Han har fin skalle.

2009-05-16 @ 12:12:21
Postat av: Bea

här får du din efterlängtade kommentar ;) tycker hästen passar dig perfekt och hoppas du får dina pengar så att du kan köpa honom så småningom ;)

2009-05-16 @ 23:12:10
URL: http://linneacatharina.blogg.se/
Postat av: Eliza

det är så trist med människor som bara klankar ner på islandshästar. Dom är ju otroligt roliga att rida, och dessutom vackra! och svårt var väl bara förnamnet för en halvblodsryttare som jag.. :)

2009-05-18 @ 15:10:34
URL: http://elizalahti.blogg.se/
Postat av: Annie

Hallå!, UPDATE NOW!

2009-05-19 @ 17:33:30
Postat av: fanny

Stå på dig mikalea, det är ett bra jobb du lagt ner på Ljufur!:) Och jag tycker han är fin! Och jag har inte alls lagt märke till att han har stort huvud :O Min ponny har ju jätte stora ögon och kan inte hoppa. Och jag älskar honom lika mkt för det!:)



Du måste lägga upp bilder på klänningar du sytt! :)



2009-05-20 @ 13:08:46
URL: http://faannyyl.blogg.se/
Postat av: Annie

Men dawn, NU FÅR DU FAN I MIG UPPDATERA!

2009-05-23 @ 21:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0