En vän..

..är en sådan som inte ljuger för en eller snackar skit. Jag har en vän som ljuger för mig och många andra. En vän som snackar skit om hennes andra vänner till mig för att sedan ändå vara med dom och sannerligen snacka lika mycket om mig till dom. För så är det, den där lilla saken som är så övertygande och får en att fundera; Jaha, nu snackas det igen, vad säger hon om mig när jag inte hör?

Det är helt okej om man drar upp FAKTA som man också tagit upp med personen i fråga, men att ljuga att man gör det är inte okej. Det är okej att säga att Berit har blivit elak och jag har pratat om det här med Berit blablabla men det är fan inte okej att säga att Ulla är trög och tråkig men det säger jag inte till henne, fast jag är ändå med henne varje dag!

Nej, för mig blir man fan inte mer intressant eller får högre status för att man kommer med det senaste skitsnacket om Beatas nya elaka skitkille, Rigmor som bara tofflar eller Ullas tråkiga liv.

Jag är inte perfekt och visst händer det att jag snackar skit då och då. men inte om dom som jag umgås med! och om det skulle hända så har jag först tagit upp det med denne. Många säger att jag är för ärlig, men jag tror man hellre vill höra sanningen (om den inte sårar för mkt) än att andra håller den hemlig men gärna pratar om det så fort du går på toaletten och inte hör..

nu vill jag inte heller att folk ska ringa till mig för att få reda på vem/vilka jag skrivit om. Jag lovar att texten ändå träffar den/de jag tänkt mig..


Kommentarer
Postat av: Frida

ha-ha tyvärr mickan! om det är den person jag tror du menar så kommer denna inte fatta ett smack att det är riktat mot henne. men dagen, den LYCKAN!

2009-06-22 @ 16:17:24
URL: http://ffridamartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0