PDOL!!

Det fixade sig till slut, efter många om och men. Ska bo i Mattis husvagn med ett härligt gäng och dessutom ska jag få en helgbiljett av min boss, jag tillhör ju trots allt trion Lasses änglar. Jag och Emma kör stenhårt på det. änglar, alltså.  Nu håller jag tummarna för solsken 24/7, glada miner, bad och allt annat roligt =) Tror det kommer bli en lätt match då jag har mina nära och kära med mig. Imorgon ska jag leta upp tyger och börja sy någon klänning jag kan ha på mig :)

Nu har jag börjat sakna min lilla knubbo-Ljufur också, både påhitt och pokerface som bara kan få en att le inombords(trots att man skriker och sliter håret av sig själv ibland) Jag är verkligen en ponnymänniska. Storhästar tilltalar mig inte alls och jag misstänker att jag har drabbats av isis-influensan, dessa underbara lurvtofsar är verkligen en klass för sig. Hoppas min syster tycker likadant för jag tycker att hon ska börja rida en gång i veckan, VISST ANNIE!? ;)

även hon, anniegotagun.blogg.se är saknad. känner att hon behöver proffs(nästan iaf) hjälp när jag via telefon försöker lösa syproblem och förklaringar på sömnad. men jag behöver henne med, en syster är alltid en syster trots att vi alltid börjar tjafsa 10 minuter efter att vi ses...

Imorgon börjar jag åtta, sovmorgon! dock bryts trion ner till två då Lena är ledig. Jag måste också säga att jag har ett väldigt roligt jobb. Det blir väldigt mycket tjejsnack och nu förstår jag verkligen vad jag går miste om som ensam tjej i klassen. Fniss, gapskratt, töntiga smeknamn, skadade naglar-gnäll, sminkochhårtips m.m.

På tal om töntiga smeknamn.. För några veckor sen fick jag och Lena snällt bli kallad för fis-Lena och herpes-Mickan av Emma(henell.blogg.se) som vi inte kallade för något elakt. Nu är fis-Lena bortglömt, herpes-Mickan likaså (Vi varken fiser eller har herpes) men ett annat namn har gjort sig känt... Den Onda Oliven! Det är tydligen jag. Och kvinnan bakom det töntiga namnet är Lena, 23 år. (lennylo.blogg.se) Tydligen är jag väääldigt olivfärgad i ansiktet, som en turtles brukar hon säga. Jag har lagt märke till en aning olivnyans men inte hulken-grön som jag tydligen också är. Denna oliv är allt annat än ond, bara väldigt skadeglad (känns det igen, annie?;) och brukar ofta dra av ett evil-laugh eller betydande blickar som uppfattas som elaka och listiga. Så nu vet ni det, kanske ska jag byta namn på bloggen? ondaoliven.blogg.se, vad tror ni?

nu skriver jag osammanhängande och flummigt, börjar nog bli trött. ska vänta på min fästman(vänjer mig aldrig vid det där töntiga ordet) som förhoppningsvis får sålt sin oekonomiska bil nu =)

Till mina fans, njut av sommaren!

Kommentarer
Postat av: Lena

Byt ut "miakelas" till "Den onda oliven" =) Ev inget jobb nästa v hörde jag, skönt...men trist för mig att jobba sooolo hela veckan och inte ens höra fnitter några hyllor bort=(

2009-07-18 @ 20:21:06
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Annie

Rättning, min adress är http://anniegotagun.bloggspace.se/ :)



Ja alltså nu är ju isisridningen nästan ett halvår bort så jag behöver inte ta tag och grubbla på det riktigt än ;)



Olivhud, nja det lät ju lite överdrivet detdär.



Ja "ond" är lite i underkant, BIATCH är mer till sanningen.



Well ja den där klänningen min kommer några ljusår efter i planeringen, men men bara den är klar till nästa sommar får jag väl vara nödj..

2009-07-19 @ 12:17:44
URL: http://anniegotagun.bloggspace.se/
Postat av: Sara skum

Hej mikaela, jag tittade in på Sofie Storms blogg Drag0nia.blogg.se och hittade dethär inlägget.

Hon är en idiot och hälsa Jonte från mig det, men jag tänkte att ni kanske ville se vad hon går ut på internet med för anklagelser. Vi ses! Ha det bra! Kramar Sara



Pang, boom, krasch, och ljug lite till va?..



Haha jaani, nog finns det ju alltid muppar i den här kommunen..

Bland annat en viss Jonathan Andresen Backefalk, han verkar ha det lite svårt med att hålla sig till sanningen..



För er som undrar handlar det här om en bilkrasch som ägde rum lördagen den 18:e juli, där bland annat jag satt i ena bilen och såg precis vad som hände.



Aja, hans historia går iaf ut på att han tydligen körde helt enligt lagar och regler, och att krocken var helt och hållet Martins fel för att han missade högerregeln. Han påstår också att Martin körde för fort, vilket jag kan intyga att han inte gjorde. Visst, han kanske missade att Jonthe kom från höger, men det kan med stor sannorlighet bero på att Jonthe körde alldeles för fort. Han höll då inte hastighetsbegränsningen, som ligger på 50 km/h på just det stället, eftersom det blev nådigt långa bromsspår efter hans bil, och med tanke på bl.a. bilskolans böcker, där det står att det inte blir bromsspår efter en bil som kör under 50 km/h är han inte så jävla oskyldig som han påstår. Visst, han hade bra sikt åt höger å allt det där, men kör man på ett deffensivt sätt så tar man även hänsyn till att det kan komma bilar från vänster, som kanske inte har lika bra synsträcka som en själv. Och kör man på ett vettigt sätt håller man dessuton hastigheten, men det verkade han tydligen ha svårt för att göra. Han påstår också att Martin inte fick några svartstreck från sin bil för att han har ABS, och så har han också varit gullig och lagt ut en länk till Wikipedia som beskriver hur ABS fungerar. Men däremot kan jag informera om att Martins Impreza inte ens har ABS, så där finns ännu ett bevis på att han inte körde för fort, eller ens hann börja bromsa innan Jonthe smällde in i fronten på Imprezan, och som Jonthe säger själv, så hade han rammat rakt in i sidan på bilen om han inte hade väjt åt höger, och det + bromsspåren, och bilarnas possition efter krocken visar på att vi i princip var över på andra sidan korsningen när smällen kom. Och kollar man dessutom på bilderna på bilarna ser man klart och tydligt vilken av bilarna som fick värsta smällen, d.v.s Imprezan.



Så lilla Jonathan, var glad att Martin tog på sig hela skulden, och inte nämnde något om din hastighet.

Hade han sagt som det var hade ditt kära lilla körkort säkert rykit ännu en gång.



Och du, kom inte och säg att det bara är Martin som inte kan trafikreglerna. du vet mycket väl hur det kunde ha slutat om polisen hade vetat sanningen om olyckan..



Nånå, var bara tvungen att förmedla lite sanning, eftersom andra verkar ha svårt för att göra det :)

2009-07-28 @ 21:24:41
URL: http://saraskum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0