hard working woman!

Oh yes, nu när min och emmas minichef som vi så snällt kallar henne för är på en säkert jätteskön semester sliter vi två resterande häcken av oss alltså! Det Lena (chifen) gör snabbt och effektivt klarar inte jag och emma tillsammans på samma tid utan oftast det dubbla. vi kommer försent(emma-försovning, Jag-bussmiss), tjorvar med beställningar så tiden med dem tredubblas. Vi tappar, trillar, svettas, och blir nedsprutade för jämnan. Det sistnämnda pga mig. varje gång..

När jag började på Coop skrattade jag åt Lena och hennes klumpighet när hon berättade hur hon ibland råkar skära hål på läskflaskor så det bara sprutar ut i oändlighet! Nånå, sa Lena, vi får väl se när det händer dig... -"Aldrig!" sade jag.  
Tji fick jag! (gissar att Lena i det här laget sitter och hånler när hon läser detta) Igår skulle jag packa upp 1,5 liters cola och skar mitt i en flarra! innan jag hinner upptäcka det så är jag väldigt blöt och klibbig, men dock välluktande. Det sprutade över hela mig!! Och det slutade aldrig!(självklart flyttade jag på mig men ändå) ALLt blev coligt- Det var bara att torka upp och lägga på 20 min på arbetsdagen då vi redan var försenade.

Senast idag händer samma sak, dock en liten mindre katastrof. lite cola i ansiktet och på frysarna. Jag bad Johantvärsövergatan skriva av colan och sen surplade jag upp den, övertygad om att Lena minsann aldrig skulle få reda på det här. Men jag är inte så bra på hemlisar så nu, Lena, vet du vad som händer när du är borta.

Självklart händer det mycket mer men det bör jag inte skriva ner i fall att någon annan miniboss skulle läsa och tappa förtroendet för oss totalt ;) Vi saknar dig och ditt arbete, vi vill INTE vara med om en sådan här vecka en gång till.
PS. Emma har nästan pajat en dörr på OK, hon körde rakt in i den med trucken så flisorna bara flög! DS.

På tal om annat så vet nog dom flesta att jag är patetiskt rädd för getingar och eftersom jag inte kan tygla mig så slutar mina getingmöten med skräck-gråt och flaxeliflax med armarna i 190 knyck medans jag kutar in i huset och tittar ut genom fönstret som en unge med utegångsförbud. Idag har jag hittat min räddning

Radar Raid
heter den och är en svart sprayflaska. Getingspray. Inte flugspray eller myggspray, nej något mycket brutalare. Getingspray. Ett stort plus för den döda getingen som pryder flaskans framsida. Ska inköpas snarast och ha fast i ett bälte överallt jag går. eller kanske inhandlar jag en midjeväska också som jag kan lägga flaskan i? Dock måste man vara en halv meter från den randiga bastarden för att det ska funka, a little too close..

Nu ska jag slita mig härifrån och ta en kanelbulle. Självklart har jag tagit den från coop nu när vi har bröd-morgnar :)
(tror jag kommer bli precis som min mamma, jag pratar redan alldeles för mycket om mitt jobb :S )

Kommentarer
Postat av: Bea

Låter som att du har det trevligt och kladdigt på ditt jobb :) hihi.

2009-07-07 @ 19:25:06
URL: http://linneacatharina.blogg.se/
Postat av: Paulina

Låter faktiskt riktigt kul på ditt jobb=)

och det där med getingspray vore såååå dig upp i dagen=) hehe

2009-07-07 @ 23:10:36
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: sofie

hahaha, de låter som att du har lika kul som jag hade på coop när jag slängde en banan i skallen på frida ;)

2009-07-07 @ 23:32:10
Postat av: Annie

Hmm stefan gjorde samma sak med en av våra glow hemma. skulle väl sprätta upp kartongen och vips så spruta det alkoläsk över hela köket!

2009-07-10 @ 08:22:12
Postat av: Lena

hahahahaha jag skrattar så tårarna sprutar! Ni kanske såg att OK-dörren redan var skadad? Du kan ju gissa vem som är den skyldige till det! Jag har saknat er så det känns faktikst bra att jobba i morgon! Kram

2009-07-12 @ 20:00:42
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Annie

update innan pite please!

2009-07-14 @ 13:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0