God morgon!

Jag har nyss vaknat, ska städa lite och sen bege mig upp på slottet med Sofie för lite after noon-tea. min syster har kommit hem nu och jag försöker tvinga upp henne på hästryggen igen. Mina två jobbarmates vill också rida nu! jag säger ju det, Ljuffe slår alla med sin charm ;) ;)

Igår var det en sån där perfekt dag förresten. Jag vaknade i lugn och ro, gick ut i solen och satt där till änglarna for på fika hos neas i pluppskogen. räkmacka och chokladmunk. Jag blev proppmätt! Sedan for jag till stallet och borstade ponnyn så nogrannt(har aldrig lärt mig stava det ordet) att det låg en massa päls i spånet. Efter det dressyrade vi på banan och OJ vad bra det gick!!! Älskar dessutom den nya sadeln, ska fota och lägga upp så får ni se den underliga skapelsen. Jag vet, det är lite trist att läsa nu men jag sitter på mammas data och på den kan man inte lägga upp bilder..
 
Efter stallet for jag och övningskörde, det gick ju inte så bra med mammas händer viftande åt alla håll "åh, kolla blommorna" "vad fiiiiiint hus!!!" "kör vänster, nej höger, nej vänster, nej välj själv!" Så låter det hela tiden och då kan det vara lite svårt att koncentrera sig på placering av bilen, döda vinklar och andra trafikanter.

vi plockade upp Sofie sen och hon sov hos mig. syster och hennes steef kom på besök mitt i natten och då blev det jordgubbstårta, kakor, chips och dipp. Yeap, vi åt allt i en salig blandning :P Efter det tyckte vi att vi borde gå på en nattprommis så det gjorde vi, Jag och S. Det var ett litet äventyr må jag säga och mamma hade lyckats skrämma upp oss med hennes spökhistorier.. Sen somnade jag så fort jag lade huvet på kudden, what a wonderful day.

Kommentarer
Postat av: Lena

nattprommis i mbgt, de var modigt gjort ;)

2009-08-01 @ 13:12:47
URL: http://lennylo.blogg.se/
Postat av: Pallis

Just de "blommorna" jag använder nu hjälper till med läkningen, fortskrider den så att säga. Men de är ett helt uppslagsverk dessa örter, finns något för alla.

2009-08-03 @ 20:46:48
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: Annie

Miss u allready. Och inte hann vi sy min klänning, ibnte ens pånörja. vi ha mkt att ta igen till vintern när jag förhoppningsvis kan flytta hem igen :)

2009-08-07 @ 21:08:16
Postat av: sofie

uppdatera, hallå! tack

2009-08-08 @ 10:02:23
Postat av: pugsy

du har inte funderat på att u p p d a t e r a a a a a a a a a??? =)

2009-08-14 @ 22:17:05
Postat av: Annie

Uppdatering hära!

2009-08-15 @ 14:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0